Training Operational Excellence

Doelgroep:  Teamleiders en Operationeel managers

Je stijl van leidinggeven heeft veel impact op de energie en productiviteit binnen je team. Dat is duidelijk. Maar weet je dan ook, hoe jijzelf meer tijd en ruimte kan krijgen? Hoe zorg je voor afstemming zonder overbodig sturen? Hoe zet je medewerkers in hun kracht?

 

 

3 daagse training Operational Excellence
Een inspirerende training voor de middle manager waar je anders leert kijken en werken. Slim leidinggeven aan je team, je organisatie én aan jezelf. Meer overzicht in je team en vanuit een coachende rol leiding geven. Laat je medewerkers samen beter presteren en organiseer betrokkenheid. Organiseer de win-win situatie!

Geef vorm aan impact
Welke skills en competenties heb je nodig voor modern en authentiek leiderschap? Hoe kun je meesurfen op de ontwikkelingen binnen de organisatie? Hoe ontwikkel je organisatie sensitiviteit? Welke leiderschapsrollen kun je inzetten om het verschil te maken? Hoe zorg je voor eigenaarschap: betrokken medewerkers die initiatief tonen? 

Opbrengsten van deze Training
Het doel van deze training is het doorgronden en doorleven van de essentiële principes van modern leiderschap. Dat bereik je met zelfinzicht, veel omdenken en oefenen. Je gaat naar huis, bordenvol leiderschap inzichten en je kunt met veel inspiratie direct aan de slag:

checkmark Bewustzijn van je rollen als leider
checkmark Kennis over essentiële teamprincipes
checkmark Inzichten in groepsprocessen
checkmark Vaardigheden voor beïnvloeden


Opbouw van dit 3 daagse programma

In dit programma komen de volgende onderwerpen aan bod en krijg je antwoord op vragen als:

1e dag   De Team Prestatie Piramide

  • De logische niveau’s in een Team: welke voorwaarden zijn binnen jouw team aanwezig?
  • Het Thema dat leeft als interventie Punt: waar ligt in jouw team de hefboom voor ontwikkelen?
  • Team typologie en ontwikkelingsfase: waar stuur je op en wat kan je loslaten?

2e dag   Anders kijken en anders doen

  • Sturen in Ruimte geven: hoe kun je taken delegeren en je medewerkers laten groeien?
  • De IJsberg is kijken onder de oppervlakte van je team: wat zie je, ervaar je en beleef je?
  • De kracht van verbindende thema’s formuleren: hoe kun je doelen formuleren die echt inspirerend zijn?
  • Team Rollen ontdekken en benutten: waar liggen de talenten bij je medewerkers en welke rol past hun als een jas?


3e dag   Je Rol en Positie als middenmanager  

  • Talenten en Rollen van jou als leider: waar zit je kracht, welk potentieel kun je moeiteloos ontwikkelen?
  • Regie op het proces: hoe kun je meer uit de inhoud en beter coachen op het proces?
  • Leiderschap als martial art: hoe kun je, in plaats van duwen en trekken, meebewegen én invloed uitoefenen?
  • Managen van je klantomgeving: hoe krijg je draagvlak bij je interne en externe klanten?


Deelnemers ontvangen een reader en krijgen prikkelende huiswerkopdrachten mee.
Na afloop van de training Operational Excellence krijg je een certificaat van deelname. 

Wij maken onze incompany programma's altijd op maat, precies dat wat nodig is. Voor meer informatie: neem Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op

'Een training voor leiding nemers'

Je helpt ons enorm als je dit artikel wilt delen

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn